<<Aimlessly – Eclèctica és un projecte de street photography.
La
fotografía de carrer o també denominada street
photography, és un gènere fotogràfic que presenta situacions reals dintre
d’espais públics.
No és necesària la presència d’un carrer o d’inclús un ambient urbà. Parlem
doncs, de llocs per observar i capturar la interacció social. Les fotografíes
poden ser sense persones i poden ser sobre un objecte que projecti una
característica humana o un ambient que evoqui o fasi referència a algo humà.
Aimlessly – Eclèctica és un projecte que consta d’un gran volum de fotografíes,
realitzades a diferents ciutats com: Londres, Florència, Pisa, Salamanca,
Lleida i gran part d’elles a Barcelona. Les fotografíes estan processades
posteriorment a blanc i negre per unificar l’unitat i per motius purament
estètics.
Totes elles són instants únics e irrepetibles que crean un ambient en el
que el espectador juga un paper molt important; transformant-se en el
decodificador del missatge, creador d’històries o agent que s’exposa a generar
diverses lectures si es permet el plaer de parar un segon a observar cada una
de les fotografíes i adintrar-se en elles.
Són instants fugaços, estretes llàmines
d’espai-temps. Cada instant és una història, cada història té el seu protagonista.
Penso que l’essència d’aquest projecte és la mostra de la meva mirada. Una
mirada inquieta i educada pel pas del temps i la pràctica constant que no es
focalitza en cap tema en concret sino tot el contrari.
A vegades permetre’s el luxe de perdre’s
et fa trobar el millor de tu mateix. La pérdua constant entre els carrers sense
cap camí decidit més que el propòsit de captar moments especials, a part de
donar-li títol a aquest projecte, m’ha donat l’oportunitat de trobar-me
infinitat de situacions dignes de capturar.
He realizat molts altres tipus de
fotografíes, i he treballat altres temes dintre de la fotografía de carrer,
però és moment, perque no de mostrar-ho tot. És per aquest motiu que les
instantànies seleccionades parlen de diversos temes com: l’afecte, les expressions, la realitat
més crua, les relacions socials, sentimentals, l’entorn, la màgia del moment,
el treball, entre altres.
Com bé apuntaba H, Cartier-Bresson “El tema no consisteix en col·leccionar fets, perque els fets en sí mateixos no ofereixen interès. El que és
important és triar aquests fets i prendre el fet en relació amb la realitat profunda, situar-se, en suma, en
relació amb el que es percep.” >>
Laura Fernández Bueno
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Ens vols deixar un comentari, recomanació o suggerència?
Endavant, t'escoltem!!